Referierte Zeitschriftenbeiträge

  • Ahlert, D. / Evanschitzky, H. / Hesse, J. (2005): Zwischen Relevance und Rigor: Der erfolgreiche Einsatz der Erfolgsforschung in Wissenschaft und Praxis, in: WiSt, Vol. 34, No. 7, S. 362-367.
  • Ehrmann, T./ Cochet, O./ Dormann, J.: Capitalizing on Franchisee Autonomy: Re-lational Forms of Governance as Controls in Idiosyncratic Franchisee-Franchisor-Dyads, Journal of Small Business Management, Vol. 46, 2007, S. 50-72.
  • Ehrmann, T./ Cochet, O.: Preliminary Evidence on the Appointment of Institutional Solutions to Franchisor Moral Hazard: The Case of Franchisee Councils, in: Managerial and Decision Economics, Vol. 28, 2007, S. 41-55.
  • Ehrmann, T./ Dormann, J.: Handlungsfreiheit, Unterstützungsleistungen und Aus-trittsintentionen von Franchisenehmern, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 77. Jg., 2007, H.6, S. 645-674.
  • Ehrmann, T./ Kirst, A.: Die Grenzen des Eigennutzens – Die Erklärungsmacht sozialer Präferenzen am Beispiel Franchising, in: Die Betriebswirtschaft, Bd. 65 (2005), 2, S. 137-153.
  • Ehrmann, T./ Meiseberg, B./ Dormann, J.: We don’t need another hero – Implica-tions from network structure and resource commitment for movie performance, in: Schmalenbach Business Review, January 2008, S. 74-98.
  • Ehrmann, T./ Spranger, G.: Warum setzen Franchise-Systeme Filialen und Fran-chisen parallel ein?, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Bd. 75 (2005), 5, S. 477-500.
  • Ehrmann, T.: Contract design and range of services in franchising: an empirical contribution to the effect of incentives and reputation, in: Economics and Man-agement of Franchising Networks, 2004, S. 160-173.
  • Ehrmann, T.: Der ehrbare Franchisegeber: Ein empirischer Beitrag. Präsentation anlässlich des Symposiums „Der ehrbare Kaufmann. Eine aussterbende Spe-zies?“ zum 75. Geburtstag von Prof. Dr. mult. Horst Albach am 7. Juli 2006 an der Humboldt-Universität zu Berlin, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, ZfB-Special Issue 1/2007.
  • Ehrmann, T.: Franchising, Institutionenökonomik und Kooperation: Erwiderung zur Stellungnahme von Thorsten Posselt, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft. Bd. 74 (2004), 1, S. 81-86.
  • Ehrmann, T.: Reale Franchisesysteme, begrenzter Opportunismus und koopera-tive Elemente, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Bd. 72, 2002, S. 1133-1153.
  • Evanschitzky, H./ Ahlert, D./ Blaich, G./ Kenning, P.: Knowledge management in knowledge-intensive service networks, A strategic management approach, in: Management Decision, Vol. 45, No. 2, 2007, S. 265-283.
  • Kenning, P./ Deppe, M./ Schwindt, W./ Kugel, H./ Plassmann, H.: Non-linear re-sponses within the medial prefrontal cortex reveal when specific implicit informa-tion influences economic decision-making, in: Journal of Neuroimaging, Vol.15, No. 2, 2005, S. 171-182.
  • Kenning, P./ Krämer, J./ Schwindt, W./ Plassmann, H./ Kugel, H./ Deppe, M.: Evi-dence for a neural correlate of framing effect: Bias-specific activity in the ventro-medial prefrontal cortex during credibility judgments, in: Brain Research Bulletin, Special Issue on Neuroeconomics, Vol. 67, No. 5, 2005, S. 413-421.
  • Kenning, P.: NeuroEconomics: An overview from an economic perspective, in: Brain Research Bulletin, Special Issue on NeuroEconomics, Vol. 67, No. 5, 2005, S. 343-354.